2 alternatieve zoekmachines

2 alternatieve zoekmachines  voor Google

Google is goed maar vind niet altijd alles daarom hier  2 alternatieve zoekmachines  .

Google is een goede zoekmachine enkel heeft hij ook zijn downsides zo zij het dat Google altijd eerst de advertenties laat zien en bepaalde websites niet toont omdat Google zelf vind deze niet waardig zijn om getoond te worden.
Google is niet de enigste zoekmachine er zijn vele anderen bekende zoals Bing en Yahoo maar er zijn ook nog andere die moeite waard zijn om hier te delen .

 qwant

Qwant

Laten wij beginnen met Qwant is een door Franse programmeurs gemaakte zoekmachine maar is in meerdere talen beschikbaar ook in het Nederlands !
Voordeel van Quant is dat Qwant niet alleen websites maar ook socialmedia pagina en accounts zoekt  ! en bevat geen advertentie weergave !

Website: Qwant.com

 DuckDuckGo.fw

DuckDuckGo

De 2e zoekmachine die ik met jullie ga delen is DuckDuckGo  deze zoekmachine  omvat tevens geen adverenties en sla je data niet op om deze weer als reclame doeleinde te gebruiken , daarnaast heeft deze zoekmachine ook geen pagina’s je kan hier scrollen tot je een ons weegt !
Persoonlijk vind ik dat erg fijn speciaal voor mobiel gebruik !

Website : DuckDuckGo

Gerelateerde artikel : zoekmachine zonder advertenties

Ook interessant : Gebruiksvriendelijke Boekingssysteem

 

 

Goedkoop Doelgericht op Facebook Adverteren met FaceSniper

De laatste jaren zijn de social media netwerken niet meer weg te denken. Ook het adverteren op deze netwerken is een echte hype. Met meer dan 8 miljoen gebruikers hier alleen al in Nederland is het adverteren hierop een must voor iedere adverteerder van producten of pagina’s. Om zo effectief mogelijk en goedkoop doelgericht op Facebook adverteren is het noodzakelijk om de juiste doelgroepen te treffen. Het is lastig als je bv een motor wilt verkopen via Facebook advertenties en je krijgt niet de juiste doelgroep te pakken je zoekt natuurlijk naar mensen die ook geïnteresseerd zijn in motors en om je Facebook advertenties zo goedkoop mogelijk en doelgericht te houden maken wij gebruik van FaceSniper deze tool maakt je doelgroep zo pressies dat je wel iets moet kunnen verkopen! Hieronder ga ik uitleggen hoe je met FaceSniper goedkoop en doelgericht Facebook advertenties maakt!

facesniper

Wat is FaceSniper en wat doet het

  • FaceSniper is een handige tool die het mogelijk maakt om gebruikers van Facebook van bepaalde pagina’s, groepen, evenementen en interesses er uit te filteren zodat je deze gebruikers jou doelgerichte advertenties kan laten zien. Als je in Facebook wilt gaan adverteren dan kan je op de normale manier je doelgroep kiezen en interesses maar op deze manier zal je veel mensen krijgen die dus ook niet geïnteresseerd zijn maar bijvoorbeeld wel is een keer pagina hebben geliked van ons voorbeeld een motor merk.  Dan krijg je in Facebook meestal als doelgroep meer dan 60.000 tot 2 miljoen potentiële klanten en om al deze mensen jou advertentie te laten zien word een duur grapje je zal prijzen krijgen van €1,- tot €4,- per klik hoe groter de groep hoe meer het kost. Hieronder een voorbeeld:

facebookadverteren

Hoe werkt FaceSniper

  • Daarvoor is nu dus FaceSniper om die groep die nu als doelgroep word getoond meer dan 400.000 personen zo precies mogelijk te houden zodat je alleen maar mensen treft die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jou product. Zoals we in dit voorbeeld een motor willen verkopen deze keer een Harley-Davidson we gaan dus met FaceSniper een pagina zoeken over Harley-Davidson deze pagina is er en heeft meer dan 5 miljoen fans. Wat FaceSniper doet is van deze pagina de laatste 10 berichten na gaan en kijkt wie deze geliked heeft of erop gereageerd dit zijn actieve gebruikers en geïnteresseerd in deze pagina. Deze gebruikers worden dan gescraped van de pagina en er een csv bestand van gemaakt die je kan gebruiken bij Facebook advertenties. Hieronder zie je hoe je passionate fans(actieve gebruikers) kan ophalen van de pagina.

facesniperextract

  • Na het ophalen van deze fans zie je dat er van die 5 miljoen maar 207.000 actieve mensen zijn op dit moment deze mensen zijn dus de laatste dagen bezig met het merk Harley-Davidson. Deze personen kunnen we opslaan in een csv bestand om later te gebruiken in Facebook advertenties.

facesniperdownloadFaceSniper Graph Search

  • Deze personen in deze lijst zijn wel wereldwijd ook Nederlanders maar ook alle andere landen kunnen mensen in deze lijst staan je kan de lijst gewoon gebruiken want in het doelgericht Facebook adverteren zullen wij toch kiezen als land Nederland en dan worden die uit de lijst geselecteerd. Maar er is om je lijst nog zo beter mogelijk te maken heeft FaceSniper nog een optie en dat is Graph Search hiermee kun je nog beter en doelgerichter je publiek uitfilteren. Nu gaan wij dus op zoek naar mensen die geintereseerd zijn in Harley-Davidson en uit nederland komen(moet wel in engels anders werkt graph search niet). zoals in het afbeelding hier onder.

facesnipergraph

  • Deze lijst gaan wij dus extracten en daarmee krijgen wij dus een Super Doelgericht Publiek. Al deze mensen houden van Harley-Davidsons en komen uit Nederland en zijn actief op Facebook deze 33408 fans kunnen we ook weer downloaden als csv bestand en gebruiken in adverteren op Facebook.

facesnipergraphresult

Doelgericht Adverteren op Facebook

  • Nu we ons publiek hebben kunnen we advertenties gaan maken op Facebook. Ga naar  advertentie manager en selecteer “Audiences” hier kun je een nieuwe toevoegen door op de knop rechts te klikken. Zoals de afbeelding hieronder:

facesniperaudiences

  • Daarna word er gevraagd welk type lijst je zou willen invoegen dit word dan “Data File Custom Audience“.

facesniperaudiencesselect

  • Nu kunnen we ons custom publiek toevoegen aan een Facebook lijst vul een publiek naam in en een beschrijving en selecteer data type “user id” en selecteer je gedownloaden csv bestand zoals ik hieronder heb gedaan en klik op “create audience” dit zal dan even duren voor het klaar is ligt er maar net aan hoe groot je publiek is.

facesniperaudiencesinsert

De Doelgerichte Advertentie maken op Facebook

  • We gaan een advertentie maken op Facebook via de advertentie pagina daar selecteer je wat je wilt promoten website links werken vooralsnog het beste vul daar de pagina in welke je wil promoten bv je advertentie pagina voor een motor of onderdelen pagina. Dan je afbeelding en de text die je erbij wilt hebben. En dan komen we uit bij het publiek daar zie je omdat je custom doelgroepen hebt toegevoegd de optie “Custom Audiences” hier kun je nu je doelgerichte groep die je met FaceSniper gevonden had toevoegen dit zijn potentiële klanten en dus doelgericht voor jou advertenties. Selecteer een leeftijd en waar ze vandaan moeten komen je kan het nog doelgerichter maken door plaatsnamen in te gaan voeren maar ik hou het nu even op heel Nederland zoals in de afbeelding hieronder is nu mijn doelgroep een stuk kleiner 20.000 personen maar wel 100% geïnteresseerde personen.

facesniperadvert

  • De kosten voor adverteren op Facebook zullen nu drastisch lager zijn dan gewend en meer kliks genereren zoals je hieronder kan zien maar $0,03 ct voor 1000 views daar haal je minimaal 3 tot 10 bezoekers uit die ook nog eens 100% geïnteresseerd zijn in jouw Facebook advertentie dat is dus minder dan 1ct per bezoeker!

facesniperadvertcostIs dus Facesniper je geld waard?

  • Op moment van schrijven kost FaceSniper $97 dollar Lifetime binnekort word het een maandelijks bedrag dus wees er snel bij. Want FaceSniper is meer dan je geld waard wij gebruiken het om bepaalde pagina’s van klanten en van ons zelf te promoten bv onze promotie van clickbank producten is er een omzet gekomen waar wij heel gelukkig van werden. Om dus je doelgroep te vinden en alleen hun advertenties te laten zien is dit echt een heel goed product. Er zit zelfs een niet goed geld terug actie op, ook heb ik andere Facebook scrapers gebruikt maar die scrapen dus ook de mensen die niet actief zijn meer met die pagina ook deze scrapers kosten meer dan 100$ en maken je publiek nog steeds niet zo doel bewust als Facesniper. Hieronder zie je een afbeelding van ons resultaat op clickbank na het gebruik van FaceSniper.

facesniperincome

Helaas!!uitverkocht

E-mail Marketing met Magische Mails (Review)

Geld verdienen door middel van e-mails versturen dat is al lang bekend dat dat mogelijk is maar hoe en wat je ervoor moet doen is meestal het lastigste. Daarom heeft Natalie v. Scheltinga een product ontwikkeld waarmee het mogelijk word gemaakt om een eigen mailinglijst op te zetten, en daar geld mee te kunnen verdienen zonder zelf maar een product te hebben.

Is “Magische Mails” van Natalie je geld waard?natalie scheringa magische mails

  • Voordat je van plan bent Magische Mails aan te schaffen hebben we dit product eens onder de loep genomen en zullen dit hier bespreken en uitleggen wat wij er nou van vinden. Maar wie is nou Natalie v. Scheltinga? Natalie is sinds begin 2013 fulltime begonnen als marketeer/web ontwerpster en te vinden op haar pagina Expeditie Internet. Op deze WebBlog geeft ze gratis informatie over website marketing en etc om deze informatie zo goed mogelijk te kunnen weergeven werkt Natalie samen met diverse andere marketeers. Eind 2013 heeft ze met alle Tips en Hints die ze afgelopen jaar gegeven heeft haar eigen product op de markt gebracht Magische Mails wat wij mochten testen.

Wat bied het Product aan?

  • Als je naar verkoop pagina van Magische Mails gaat dan word er een video vertoont met daarin het volgende hoofd reden “dat je geld kan verdienen met het sturen van e-mails zonder er een eigen product er voor te hebben

Er worden eigenlijk 2 hoofdzakelijke reden geboden waarom je dit product zou willen aanschaffen:

  • Onthullingen van andere Email marketeers die er duizenden euro’s mee verdienen.
  • De Trukendoos word opengemaakt waarmee anderen Guru’s een lijst hebben van duizenden inschrijvingen die ook jou mailing-lijst zullen laten groeien.

“Magische Mails” Wat heb je nu gekocht?

  • Wij kregen een test exemplaar van magische mails zodat we kunnen bekijken hoe dit product nu werkelijk je geld waard is zeg maar. Na het inloggen kom je in het begin scherm met daarin zichtbaar een menu balk met 3 modules, Facebook methoden en een bonus tab daaronder is direct een nette introductievideo zichtbaar waarin je begroet word en dan een duidelijke uitleg krijgt hoe je door het product heen moet gaan.

magische mails

  • In module 1 word duidelijk uitgelegd wat lead capture is en hoe je daarmee aan de gang kunt gaan in theorie vorm in module 2 word besproken welke accounts en webhosting+ evt domeinnaam je moet aanmaken om te beginnen met jou e-mail lijst deze 2 modules bevatten nog wel redelijk standaard voor de hand liggende uitvoeringen. Maar dat brengt ons bij module 3 dit is naar ons inzicht de belangrijkste module deze laat namelijk de praktijk zien hoe je nu aan de slag gaat met email marketing in deze module worden 3 video’s getoond van gemiddeld maar 10 min dus niet van die langdradige video’s waar je na 30min gewoon van inslaap valt waarin je duidelijk te zien krijgt hoe je nu aan de slag moet gaan met het starten of het aanpassen van jou mailing-lijst.

magische mails cracked

  • Er zijn nog 2 extra modules aanwezig de Facebook methode en de Bonus op zich is de FB methode al een bonus eigenlijk hierin word duidelijk uitgelegd hoe je jou email lijst kan laten groeien door middel van Facebook advertenties en hoe je dit ook zelf kan doen zonder investering in ads. Dan blijft er nog de echte bonus over hier worden marketing ideeën gepresenteerd, affiliate programma’s voor jou doelgroep en handige links getoond waar je zelf niet aan zou hebben gedacht.

email list met magische mails

Wat vinden wij nou van “Magische Mails”?

  • Om te beginnen vinden wij de kort bondige video’s erg fijn, duidelijke uitleg en geen langdradigheid oftewel “straight to the point”. Alleen bevat het geen video’s van een live voorbeeld het zijn allemaal Powerpoint presentaties maar ze zijn wel duidelijk en ook makkelijk om zelf uit te voeren. Misschien een tip voor Natalie om een video met live voorbeeld toe te passen later of in nieuwe producten. Voor de prijs van €67,- is dit een prima product van top kwaliteit met tips die je niet krijgt bij soortgelijke producten die meer dan $500,- kosten. Een goede mailing-lijst kan en zul je hiermee bouwen en je kan zien dat het een eerste product is maar tevens wel 1 die het waard is kwa prijs. We kijken uit naar wat Natalie van Scheltinga in de toekomst zal gaan bieden.

 

Start vandaag nog met het bouwen van jou mailing-lijst met Magische Mails!

 

[share-locker id=”0dff364f” theme=”blue” message=”Wil je Korting op Magische Mails? Deel dit bericht om het te lezen!” main_url=”” facebook_share=”1″ facebook_share_title=”” facebook_share_url=”” facebook_share_message=”” facebook_like=”1″ facebook_like_url=”” facebook_colorscheme=”light” twitter=”1″ twitter_url=”” twitter_tweet=”Bekijk dit bericht eens ” google=”1″ google_url=”” vk_share=”0″ vk_share_url=””]Klik de introductie pagina weg dan word er gevraagd te blijven klik hier dan “Ja” en je gaat naar een pagina met €20,- korting![/share-locker]

Ondek de 5 geheimen van Internet marketing Gratis E-book

Om het nieuwe jaar goed te beginnen bieden wij dit zeer gewilde e-book gratis aan. Wil jij ook gaan starten met Internet marketing of wil je nog tips leren en ook al diverse gratis e-books gelezen die meestal toch geen inhoud hebben of uiteindelijk je doorverwijzen naar een aankoop. Dan is dit E-book met een waarde van €25,- met veel inhoud en handige tips zeker de moeite waard en geheel gratis.

Ebook-Cover-mtfree

Over 5 Geheimen van internet marketing

  • Dit E-book geschreven door onze auteur Mike en geeft tips en trucs hoe je succesvol kan worden in internet marketing en wat je er voor moet overhebben. Het bevat onderdelen over wat voor doelstelling je hebt, hoeveel geloof je in je zelf? Adverteren op Facebook starter tips “hoe begin je er aan” maak een Plan van aanpak! Wat moet je doen met een e-mail lijst en waar moet je naar kijken. Dit alles komt aan bod in dit gratis e-book van maar liefst 8 pagina’s met zeer gewaardeerde inhoud om te starten met Internet marketing.

Krijg nu gratis dit E-book 5 geheimen van internet marketing succes
door hieronder uw e-mail in te vullen.

[mc4wp_form]

Top SEO Tools en Add-ons voor jou Website

Er zijn diverse SEO Tools en Add-ons beschikbaar om je website of andere websites te laten inzien hoe de SEO(Zoekmachine Optimalisatie) ervoor staat. SEO Tools zijn software die marketeers, website eigenaren en blog schrijvers kunnen gebruiken om:

  1. Visualiteit van je website verbeteren.
  2. Groei van je website beheren.
  3. Pagina-rank bekijken.
  4. Betere berichten plaatsen.
  5. Onderzoeken van keywords(zoekwoorden) en links
  6. Strategie bepalingen

Door deze functies zijn SEO tools en Add-ons een belangrijk onderdeel voor de online-ondernemer, gelukkig staat het internet vol met dit soort tools maar welke zijn nu de beste, meest gebruiksvriendelijk en hebben de meeste functies die jij nodig zou hebben.

Daarvoor heb ik hieronder de meest gebruikte SEO tools en Add-ons samen gesteld met een kleine beschrijving die jou kunnen assisteren met je online onderneming.

Mijn Top SEO Tools en Add-ons voor je website.

ana1. Google Analytics

  • Google Analytics is een rapport en analytics service en is momenteel best beoordeeld door online marketeers, Het is een service dat kan worden gebruikt om gedetailleerde statistieken van bezoekers op een website en de bronnen waar ze vandaan komen te verkrijgen. Dit is zal website-beheerders laten zien hoe bezoekers op je website komen.
  • Google Analytics kan zien waar ze vandaan komen, hoe lang ze je website bezoeken, welke pagina ze bezoeken en van welk land ze afkomstig zijn. Samen met Google AdWords zal het ook bijhouden welk zoekwoord het best werkt en meeste conversie opleverd.
  • Websites en Blogs kunnen met Google Analysics gegevens delen met adverteerders en laten zien hoe je website presenteert en wat voor publiek je website bereikt.
  • Google Analytics is geheel gratis met basis functies, premium is ook beschikbaar voor een jaarlijkse vergoeding en is te gebruiken voor meer samenwerking met Google data.

moz2. MozBar

  • Ligt bij link building jouw interesse? Dan is dit een van de meest handige browser-extenties die beschikbaar is. Mozbar bevat belangrijke SEO statistieken voor alle webpagina’s die u bezoekt, het laat u zien domeinnaam auth. pagina auth, HTML-elementen en het aantal backlinks. Mozbar is ook in te stellen dat het do-follow en no-follow links aangeeft en server lokatie te achterhalen is via IP-adres.
  • MozBar is best vrij uitgebreid in de standaard gratis versie. Maar wilt u ook de Analytics van Moz gebruiken dan kunt u upgraden naar een PRO-account voor $99,- dan is het ook mogelijk de rang-tracking tool en on-page SEO optimalistatie uit te voeren.

quake3. SEOQuake

  • Zoals hierboven is SEOQuake het zelfde als MozBar een browser-extentie voor Firefox, Chrome, Opera of Safari en heeft al meer dan 2 miljoen downloads. Door het enorm aantal hoeveelheden aan ‘informatie’ (meer dan elk ander SEO toolbar),  is SEOQuake dat Google Page-Rank, Google Index, Google Zoek informatie, Google geindexeerde links, Alexa Rank, Keyword controlle, IP-Adres en pagina bron kan weergeven.
  • SEOQuake is met zoveel functies dan ook een geweldig hulpmiddel voor online-marketing om te zien of je inhoud nuttig/populair is, het is te zien in een oogopslag of je nu beginner bent of niet deze gratis werkbalk is een must-have voor iedereen die een website of blog beheerst.

majestic-seo4. Majestic SEO

  • Een van de grootste link database op internet is toch wel Majestic SEO, daardoor zeer geschikt voor online marketing en het bijhouden van je link lokaties. Het bied handige tools om je site te controleren op gegevens, zoekwoord checker, backlinks checker en de geschiedenis ervan, en veel meer en word in grote geavanceerde rapporten weergegeven.
  • Majestic SEO is gratis voor het gebruik van je eigen websites, Zilver Goud en Platium pakketten worden aangeboden voor professionals en SEO bureaus vanaf $29,99 p.m.

copyscape5. CopyScape

  • Om te controleren dat je berichten niet worden gebruikt door anderen is Copyscape een online plagiaat checker en is handig voor blog schrijvers. Schrijvers kunnen deze dienst gebruiken om te controleren of de inhoud is gestolen of ergens anders is geplaatst op internet, of het nu gaat om oude berichten of nieuwe. Copyscape zal het internet afspeuren en pagina’s weergeven die dubbelen content weergeven.
  • Copyscape is gratis te gebruiken maar dan moet je handmatig al je links invoeren en bied daarom ook 2 betaalde diensten vanaf $4,95 per maand, dan zal het al je pagina’s controleren en eens per week controleert op plagiaat, de premium service zal controleren op plagiaat en kost slechts 5cent per zoekopdracht.

Dit zijn toch wel de meest gebruikte SEO tools en Add-ons die je nodig zult hebben om je website optimaal te gebruiken zijn er vragen of opmerkingen stel ze dan gerust hieronder of via onze Facebook pagina

De Toekomst van Zoekmachine Resultaten (SEO 2014 Voorspelling)

Wat is de toekomst van zoekmachine resultaten, Google Hummingbird-update van afgelopen september is de toekomst, omdat het volledig de manier veranderd waarmee SEO(zoekmachine optimalisatie)  werkt. Het betekend dat online dingen gaan veranderen, maar de resultaten hiervan zijn nog onbekend. Het is een van de grootste veranderingen sinds de cafeïne indexering van 2010, Meeste SEO voorspellingen leiden nu uit van de Hummingbird-update. Ik zal mijn visie op de toekomst (SEO 2014 voorspelling) uitleggen hieronder.

GoogleHummingbird

Vaarwel Keywords!

  • Sleutelwoorden(keywords) oftewel zoekwoorden zullen steeds minder belangrijk worden in SEO 2014. Ze blijven wel een deel van de SEO, ook met de Hummingbird-update maar ze worden deel voor deel minder belangrijk. Dit is ook waarom Google zijn zoekwoord programma (keyword tool) verwijderd heeft voor publieke gebruik. Je kunt het nu nog wel gratis gebruiken door een Adwords account te maken en dan gebruik ervan te maken. Google spreekt zelf geen woorden uit over hoe minder belangrijk zoekwoorden worden. Maar de Hummingbird-update was maar een begin zodat niet te veel websites beschadigd raakten in een keer (zoals de Pinguïn en Panda update).

Vaarwel Pagerank!

  • Zoals meeste klagen dat de Alexa rank makkelijk te manipuleren is, dan zullen die in 2014 mogen gaan klagen dat het Google pagina-rank(pagerank) systeem waardeloos zal zijn. De reden hiervoor is dat Google zich steeds meer aan specifieke SEO factoren houd en deze zeer lastig om je daar aan te houden zelfs top websites zullen gaan dalen in pagina-rank maar even belangrijk blijven voor de consument. Zo kan straks in 2014 een website gerankt worden voor een enkele regel die vaak gezocht word of voor meerdere regels zie de zelfde betekenis kunnen hebben. Dit kan dus ook gelden al hebben ze niet de zelfde zoekwoorden.
  • Wil je hier meer bewijs van kijk dan eens naar hoe vaak nu nog een pagina-rank veranderd. Dit was eerst veel en veel vaker nu mag je blij zijn dat eens per half jaar je pagina-rank veranderd.

Vaarwel Artikels lijst!

  • Als de manier waarop Google pagina’s rankt veranderd, dan zal de inhoud die Google weergeeft ook veranderen. Als u nu gaat zoeken naar woord als ‘motor’,’films’,’banken’, etc.. zal je merken dat veel artikelen gecombineerd weergegeven worden in de zoekmachine. Dit komt omdat zulke artikelen zeek zoekmachine vriendelijk zijn of waren. Nu dit allemaal langzaam gaat veranderen zien we ook veranderingen in hoe resultaten weergegeven worden. Aangezien een flink aantal websites die werden beschouwd als goede SEO in maart 2013, deze hebben nu lagere rank of zijn bestraft in oktober 2013. Google heeft de veranderingen niet radicaal ingezet ze zijn langzaam begonnen in september/oktober waar ze de basis legde(aangekondigd door de pers) ze doen het deze keer voorzichtiger dan als de Panda en Pinguïn update dat veel ophef veroorzaakte, Google werd beschuldigd van veranderingen om hun eigen affiliate systeem te bevorderen en dat de veranderingen alleen waren voor meer winst. Ze pakken dit dus nu voorzichtiger aan door te starten met de Hummingbird-update. Maar het is natuurlijk waar dat iedere keer als ze een grote verandering aanbrengen dat Google’s winsten omhoog gaan. (dit is naar buiten gekomen nadat ze aangaven dat dit niet de reden was)

Welkom Persoonlijkere Artikels!

  • Persoonlijker artikels zijn langer en word mee bedoeld dat je artikels kan schrijven zonder telkens weer dat ene keywoord te herhalen maar er gewoon over te kunnen praten en niet telkens het woord bv ‘marketing Nederland’ te aanhalen om dan in Google gevonden te worden met dat keywoord. Op dit moment zijn dit soort artikels waar weinig het keywoord word aangehouden maar wel het helen stuk over gaat niet zo goed te vinden in Google ze zijn niet voldoende SEO geoptimaliseerd. Maar ze zijn wel meer gebruiksvriendelijker te lezen ipv dat je overal de keywoorden ziet staan. Op moment van schrijven worden zoekwoorden(keywords) steeds minder belangrijk voor zoekmachines en zullen zulk soort artikels gaan verschijnen in de zoekresultaten. Als je dan in 2014 zal gaan zoeken naar ‘marketing Nederland’ zal er dus niet meer bovenaan in de zoeklijst top 10 marketing Nederland tips of stap voor stap uitleg komen maar meer duidelijkere verhalen waar het nu echt omgaat.
  • Voorbeeld van een bericht dat nu nog bovenaan verschijnt in zoekresultaten een artikel dat over kenmerken van marketing Nederland gaat:
  1. Wat is marketing Nederland? : blablabla
  2. Wat doet marketing Nederland? : blablabla
  3. Is marketing Nederland belangrijk voor jou? : blablabla
  4. etc…
  • Dit soort zoekresultaten zullen verwachtend minder en minder verschijnen in je zoekresultaten omdat er zo vaak je keywoorden worden aangehouden dat het niet aangenaam is om te lezen en toch maar weinig informatie geeft!

Welkom Social media in Zoekresultaten!

  • Zoals je al merkt komen er steeds meer zoekresultaten van platformen als Youtube naar voren. Google heeft laten weten nog meer resultaten van social media platformen zoals facebook, pinterest ,etc.. in hun zoekresultaten te laten verschijnen. Het nadeel dat zich hier dan mee meebrengt is dat er op platformen als Facebook vaak ook misleidende of foutieve informatie zal worden getoond waardoor er veel info komt te staan waar je dan nog niks aan hebt.

Google Keyword Planner de Vervanger van Google Keyword Tool hoe het Best te Gebruiken

Om goede Google ranking van je blog/website te krijgen moet je gebruik maken van de juiste keywoorden(zoekwoorden). Al jaren werd er gebruik gemaakt van de Keyword tool van Google om zo de juiste zoekwoorden te vinden die voor jou blog/website van toepassing konden zijn maar deze is sinds kort vervangen voor Google Keyword Planner. Hoe gebruik je nu deze nieuwe zoekwoorden planner omdat veel mensen nog niet bekent zijn met deze nieuwe tool van Google dat ze nog niet de goede keywords ermee kunnen vinden.

Doordat ik al diverse vragen heb gehad hoe je deze nieuwe keyword planner tool gebruikt zal ik deze uitleg schrijven. Bij deze kan ik al vertellen dat deze nieuwe tool erg makkelijk te gebruiken is veel mensen zeggen dat de oude tool makkelijker te gebruiken is dan deze nieuwe tool maar laat mij jullie vertellen dat deze makkelijker en beter dan de oude keyword tool is. Voor de gene die nog helemaal niet weten wat Google Keyword planner Tool is lees even hieronder degene die het al wel weten kunnen gelijk naar de topic hoe gebruik je het gaan..

Google Keyword Planner de vervanger van Google Keyword Tool wat is het.

Google-Keyword-Planner-Tool

Google Keyword Planner is speciaal ontworpen voor Webmasters en Adverteerders. Deze tool laat zien hoe veel hits een bepaalde zoekopdracht krijgt per maand. Dus voor een adverteerder meer bezoekers te krijgen kan hij/zij zoekwoorden selecteren die door veel mensen gezocht worden voor meer aandacht te krijgen.

Op die zelfde manier kunnen webmasters gebruik maken van de zelfde tool zodat er gebruik kan worden gemaakt van hoge gerelateerde zoekwoorden die dan veel verkeer naar jou website/blog leiden. Ook zie je gelijk wat de kosten per klik zijn (CPC) voor adverteerders met de keuze op dat zoekwoord dus als je dan gebruik maakt van Google Adsense zullen er meestal advertenties verschijnen die dus die waarde aan CPC zullen opbrengen.

Dus webmasters gebruiken niet alleen Google Keyword Planner om meer bezoekers te krijgen maar ook om meer waardevollere advertenties te krijgen om meer geld online te kunnen verdienen met Google Adsense.

Dit was een korte uitleg van mij waarvoor je Google Keyword planner voor kan gebruiken nu zal ik laten zien hoe je je eigen aanmeld en hoe je het gebruikt om meer bezoekers en meer CPC(kosten per klik) via Google Adsense te krijgen.

Aanmelden bij Google Keyword Planner.

  • Om gebruik te maken van de Google Keyword planner moet je je aanmelden voor Google Adwords dit is geheel gratis dus om te beginnen gaan we naar de Google Adwords pagina en klik daat op “nu starten”om te aan te melden bij adwords zoals in de afbeelding hieronder.

keyword tool 1

  • Nadat je op “nu starten” hebt geklikt word je geleid naar het volgende scherm daar zal gevraagd worden je te registreren via een Google email Account of niet heb je deze al gebruik die dan anders selecteer je  ik maak geen gebruik van deze andere services. Bij mij heb ik gebruik gemaakt van mijn eigen Gmail account dus gebruik ik die om te registreren zoals hieronder te zien is.

keyword tool 2

  • Als je je Google account en wachtwoord hebt ingevoerd klik je op “inloggen” dan kom je op een ander scherm terecht waar je je land en tijdzone kan instellen en welke valuta je wilt hanteren om te laten zien bij de CPC (kosten per klik) ik heb daar euro’s geselecteerd let op dat je dit niet meer kan veranderen na de rand! Klik hierna op “doorgaan” zoals in de afbeelding hieronder.

keyword tool 3

  • Dat is het nu kan je kan je inloggen zoals op de afbeelding met jou account om te gaan beginnen met Google Keyword Planner.

keyword tool 4

Keyword onderzoek met de Google Keyword Planner hoe doe je dat?

  • Na het inloggen in je Google Adwords Account zal je kunnen zien in de bovenste navigatie balk het tabblad “hulpprogramma’s en analyse” met daarin zoekwoordplanner klik hier op en je zal dan naar de (keyword)zoekwoordplanner tool gebracht worden.

keyword tool 5

  • Nu zullen er 4 opties verschijnen om je zoekwoorden te gaan vinden namelijk:
  1. Nieuwe ideeën voor zoekwoorden en advertentiegroepen zoeken
  2. Zoekvolume ophalen voor een lijst zoekwoorden of deze in advertentiegroepen indelen
  3. Verkeersschattingen ophalen voor een lijst zoekwoorden
  4. Zoekwoordenlijsten kopiëren om nieuwe ideeën voor zoekwoorden op te halen

  Zoeken naar zoekwoord ideeën voor jou bericht?

  • Klik op de bovenste “nieuwe ideeën voor zoekwoorden en advertentiegroepen zoeken” dan word er een gedeelte geopend waar je het volgende gaat invullen zoals op de afbeelding hieronder bv. ik ga een bericht schrijven over: downloaden van ios apps naar pc. Dus in de eerste tekstbox typ ik die titel waar staat “uw product of service” zoals in de afbeelding hieronder. Bij “Targeting” stel je in bij land alle locaties en taal Nederlands en als je voor een Engelstalige term zoek doe dan op alle talen om de meeste zoek ideeën te krijgen.

keyword tool 6

  • Nu zal je op het volgende scherm komen waar je advertentiegroepideeën van jou zoek idee dat je net gevraagd hebt. Maar deze ideeën heb je niet nodig omdat je opzoek bent naar zoekwoord ideeën dit is alleen voor adverteerders toepasselijk dus klik direct door naar zoekwoordideeën.

keyword tool 7

  • Nu zal je zoals hiervoor te zien was in de Google keyword tool zoekwoord suggesties zien met daarbij het maandelijks gezochte resultaten zoals hieronder te zien is.

keyword tool 8

 

Hoe keywords vinden die makkelijk ranken met een hoge CPC (kost per klik).

  • Nu je weet hoe je zoekwoord variaties moet vinden zal Ik nu laten zien hoe je makkelijke zoekwoorden kan vinden met een hoge CPC(kost per klik) waarde, Dus wil je meer verdienen door de middel van Adsense gebruik dan deze methoden. Nu gebruik dezelfde manier als hiervoor maar nu met het voorbeeld dat ik een bericht ga schrijven over de beste WordPress plugins.

keyword tool 9

  • Hierboven kun je zien dat er voor “de beste WordPress plugins” geen concurrentie, zoekgemiddelde of een CPC(kost per klik) gemeld word dit heeft dan te maken dat dit bijna niet gezocht word als zoekterm.  Zoals je hierboven kan zien hebben het zoekwoord “plugin WordPress” en “WordPress review plugin” een goede CPC van €3,33 en €1,08 en ook nog een hoog gemiddelde aan aantal zoekopdrachten met een lage concurrentie deze zoekwoorden kan je dan nemen en daar je bericht over schrijven.

Keywords die veel gezocht worden?

  • Dit is eigenlijk het zoeken naar keywoords die een lage concurrentie hebben maar wel vaak gezocht word. Vaak betekend dus heel vaak bijvoorbeeld sommige zoekwoorden worden wel meer dan 5 miljoen keer per maand gezocht maar het is niet echt makkelijk om met nieuwe sites of niet populaire sites zulke zoekwoorden te laten ranken. Populair betekend PR (pagina rank) en DR(domein rank) en de laatste 2 belangrijke dingen zijn “goede” backlinks en de juiste inhoud op je website en dat je website SEO geoptimaliseerd is.

 

 

  • Om terug te komen waar we het over hebben zoekwoorden vinden die vaak gezocht worden met de Google Keyword Planner, in het kort niemand zal je pressies kunnen vertellen hoe je je kan laten ranken met zoekwoorden je kan gerankt worden voor lage concurrerende keywords(keywords die 60.000 zoekresultaten per maand geven). Maar het kan ook zijn dat je helemaal niet gevonden word op die keywords en  maar weer op hoger liggende concurrerende keywords het ligt er aan hoeveel sites dat keywoord vertonen en dan kijken ze weer naar de PR en de DR van jou website om zo een volgorde te maken.
  • Wil je weten hoeveel websites jou zoekwoord hanteren dan ga je gewoon naar Google en typ daar jou zoekwoord wat je wilt gaan gebruiken om zo de concurrentie te bekijken zoals ik in onderstaande afbeelding heb gedaan met mijn gevonden keywoord plugin wordpress (let op dit zijn wereldwijde resultaten)

keyword tool 10

  • Zoals je dus ziet word deze zoekterm maar liefst meer dan 48 miljoen keer gevonden daarom ga aan de slag met keywoorden die 10.000, 20.000 of 30.000 keer gezocht worden en een lage concurrentie hebben zodat jij met jou website bovenaan komt te staan met die zoekwoorden als je dan nog steeds niet snel gevonden werd ga dan keywoorden zoeken van rond de 5000 keer gezocht want als je PR of DR nog niet hoog genoeg is dan is de concurrentie groot en zal het moeilijk zijn om met die zoekwoorden gevonden te worden is dit aan het stijgen dan kan je meer concurrerende zoektermen gaan gebruiken voor je website.

Het vinden van exacte keywords en de aantal zoekopdrachten ervan met Google Keyword Planner.

  • Dit is het laatste waar we het over gaan hebben om alles te weten over Google Keyword Planner. als je nu voor een zoekwoord zoekt dan laat ie ook niet bijbehorende zoekwoorden zien als je exacte zoekresultaten wilt vinden zet dan de optie “Alleen ideeën weergeven die nauw verband houden met mijn zoektermen” zoals in de afbeelding hieronder.
  • Aan de linkerkant zie je de optie “Alleen ideeën weergeven die nauw verband houden met mijn zoektermen” staan klik daarop en zet deze optie aan nu zal je alleen maar exacte ideeën vinden die dicht bij het zoekwoord zullen liggen. Bij mijn zoekwoord levert dit dus geen resultaat dus dan heb ik er dus vrij weinig aan om zoekwoord ideeën op te doen ik raad je ook aan deze functie niet te gebruiken aangezien het minder resultaat oplevert.keyword tool 11
  • Dit is echt het allerlaatste 🙂 wat je zou moeten weten voor het zoeken van de juiste keywords je kan namelijk zien wat het aantal maandelijkse zoekresultaten zijn bij iedere zoekterm die je gevonden hebt aangezien de zoekopdrachten gemiddeld worden weergegeven over een periode van 12 maanden je kan via de diagram kijken wat het exact aantal zoekopdrachten was per maand je hebt soorten zoekwoorden die bv de laatste maanden sterk stijgen zo kan je zien of jou zoekwoord stijgend is of dalend in de afbeelding hieronder.

keyword tool 12

Dit was het dan hoe de nieuwe Google Keyword Planner werkt en hoe je het beste daar zoekwoorden kan vinden heb je vragen stel ze gerust hieronder of stel ze op facebook

Slechte Zoekresultaten Verwijderen voor Betere Website Ranking

Google heeft inhoud van jou website geïndexeerd die je niet wilt dat het gevonden word door je mensen die keywords zoeken die op jou website staan. Dan is het verwijderen van slechte inhoud en verkeerde URL’s zoals je wp-admin locaties, verkeerde informatie en privé gedeeltes noodzakelijk want veel van deze gedeeltes wil je niet vinden via de zoekmachines en daarom is het noodzakelijk dat die informatie verwijderd is uit Google.

Slechte Zoekresultaten Verwijderen voor Betere Website Ranking.

In het vorige bericht heb ik het gehad hoe je een Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt kunt maken die door bots en spiders bezocht word voor het indexeren van je website. Daar liet ik zien hoe je zoekmachines zoals Google kan laten stoppen van het indexeren van wp-admin en adere privé gedeeltes, maar als je van te voren nog geen goede Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt had aangemaakt had kan het zijn dat zoekmachines deze URL’s en inhoud van je website heeft geïndexeerd en je moet slechte zoekresultaten verwijderen voor betere website ranking. Hieronder zal ik laten zien hoe je deze informatie uit Google verwijderen kan met behulp van Google Webmaster Tools.

Informatie Verwijderen uit Google?

  • Om te beginnen ga naar Google.nl en typ daar in de zoekbalk “site:jouwwebsiteurl.nl” (zonder www.) en druk op enter of op klik op het vergrootglaasje zodat de resultaten van jouw website zichtbaar worden nu zie je welke links Google Zoekmachine heeft geïndexeerd. Zoals je ziet in het plaatje hieronder  heb ik gezocht naar “site:mtsystems.nl” en Google laat zien welke pagina’s er geïndexeerd zijn van mijn website.

google bad url remove

  • Nu scroll je naar beneden en onderaan de pagina daar zie je het aantal pagina’s ga nu naar de laatste pagina zoals ik heb gedaan in de volgende afbeelding en op de laatste pagina staat de optie “de zoekopdracht herhalen met de weggelaten resultaten” klik daarop en dan komen de resultaten te staan met de weg gelaten resultaten.
  • Als je de optie “de zoekopdracht herhalen met de weggelaten resultaten” niet ziet dan betekent het dat je geen of weinig slechte zoekresultaten hebt en deze zie je in de zoek resultaten.

google bad url remove1

  • Zoals je ziet in de afbeelding heb ik 3 slechte resultaten in Google omdat deze website kort geleden is vervangen voor nieuw content en een nieuwe theme. Als ik dan op “de zoekopdracht herhalen met de weggelaten resultaten” klik dan zie je in de onderstaande afbeelding ineens dat ik ipv 11 pagina’s 14 pagina’s heb dus daar staan redelijk wat slechte zoekresultaten in die geïndexeerd zijn door Google.

google bad url remove2

Slechte Zoekresultaten verwijderen voor Betere Website Ranking.

  • Hoezo Slechte inhoud verwijderen van Google? De Meeste links die nu geblokkeerd worden door je robots.txt zijn nu dode links geworden en die zijn slecht voor je ranking van je website bv bij mij http://www.mtsystems.nl/wp-admin/admin-ajax.php deze link komt uit op een blad met alleen () in heel het scherm wat heeft nu een gebruiker daar aan om dat te vinden in Google en door veel van dit soort dode links of slechte inhoud pagina’s geïndexeerd te hebben op  Google dan rankt je site lager daardoor en zal je een hoop bezoekers mislopen dus we gaan deze links eens verwijderen uit Google!
  • Om links/informatie uit Google te gaan verwijderen moet je ingelogd zijn in Google Webmaster Tools. Aan de linkerzijde vind je “Google index -> URL’s verwijderen” daarna klik op “Een nieuwe verzoek voor verwijderen indienen” en kopie/plak daar je slechte link en klik op “Doorgaan”.

google bad url remove3

  • Daarna word je naar een volgend scherm gebracht waar je de reden tot verwijdering kan indienen standaard kies je voor “pagina verwijderen uit zoekresultaten en cachegeheugen” en klik op verzoek verzenden.

google bad url remove4

  • Na het verzonden verzoek voor verwijdering van een slechte URL in Google kom je terug op de begin pagina om meer URL’s toe te voegen of de status ervan te bekijken hieronder zie je een paar van mijn ingezonden Slechte URL’s van mijn website.

google bad url remove5

  • Na het toevoegen van al jou niet gewilde geïndexeerde URL’s zullen deze worden verwijderd binnen enkele uren tot maximaal 12 uur dat ik zelf heb ondervonden zal het niet langer duren dan dat.

Nu zullen dus al je niet gewilde Slechte zoekresultaten verwijderd zijn door Google en niet meer geïndexeerd worden omdat je een goede robots.txt gebruikt nu heb je vragen of opmerkingen stel ze gerust via het onderstaande reactie formulier of via mijn Facebook pagina.

 

Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt voor WordPress Maken

In dit bericht zullen we het gaan hebben over het maken van een Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt om meer bezoekers te krijgen. Het voorbeeld dat word gebruikt in de WordPress codex is niet slecht maar ook zeker niet de beste robots.txt wat je kan gebruiken. Om het meeste uit je Robots.txt te halen zal ik hieronder uitleggen hoe je een Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt kunt maken om meer bezoekers te krijgen voor jouw WordPress website.

Wat is een Robots.txt?

Robot Exclusion Standard, die ook bekend staat als Robots Exclusion Protocol of gewoon robots.txt protocol is eigenlijk een manier om te voorkomen dat crawlers (spiders) of web-robots toegang tot een deel of heel je site hebben dat u niet geïndexeerd wil hebben of met andere woorden de delen van uw site die u niet vindbaar wilt maken in zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing etc.. Deze maken gebruik van robots en crawlers (spiders) om websites te scannen op keywoorden en links om ze te archiveren op hun zoekmachines zodat ze vindbaar zijn voor het publiek.

Hoe Helpt de Robots.txt jou Website?

Met dit bestand kunt u controle krijgen over robots en de crawlers (spiders). Dus nu kunt u zoekmachine robots en spiders beheersen en controleren dat ze alleen delen van uw website indexeren die u wilt dat die geïndexeerd worden. Stel maar eens voor je zoekt via een zoekmachine je WordPress website op en je ziet dan ineens links naar je wp-admin bestanden staan? Dat wil je natuurlijk niet en zo is dat ook met persoonlijke bestanden deze moeten niet geïndexeerd worden door een zoekmachine zoals Google. Zo meteen laat ik zien hoe je de Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt kan maken en kan aanpassen zodat je Google PageRank zal stijgen door betere keywords indexatie en dat zal uiteindelijk leiden tot meer bezoekers.

zoekmachine spiders

Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt voor WordPress Maken.

Normaal gesproken staat de Robots.txt in de hoofdmap van je website zoals http://www.jouwwebsiteurl.nl/robots.txt dit bestand kan je zelf maken in een tekst editor of door gebruik te maken van een WordPress plugin net als wij hebben gedaan dit is erg makkelijk en je kan de robots.txt bewerken via de WordPress backend je kan mijn robots.txt bekijken via http://www.mtsystems.nl/robots.txt. Die van u zal er nu anders eruit zien als die van mij maar het zal straks lijken op van die van mij.

robots voorbeeld

Installeren van Robot.txt plugin voor WordPress

  • Om te beginnen ga je naar je backend van je WordPress website en klik op Plugins->Nieuwe Plugin en zoek daar naar “pc robots.txt” zoals in de afbeelding hieronder en installeer dit en activeer de plugin.

robots1

  • Ga dan naar Instellingen->PC Robots.txt verwijder alles wat er in het invul blok staat en plaats de volgende tekst die  ik hieronder geplaatst heb in dat blok en daarna “Save Changes”.

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-content/
Disallow: /wp-includes/
Disallow: /recommended/
Disallow: /comments/feed/
Disallow: /trackback/
Disallow: /index.php
Disallow: /xmlrpc.php
Disallow: /wp-content/plugins/
Disallow: /wp-login.php
Disallow: /wp-register.php

User-agent: NinjaBot
Allow: /

User-agent: Mediapartners-Google*
Allow: /

User-agent: Googlebot-Image
Allow: /wp-content/uploads/

User-agent: Adsbot-Google
Allow: /

User-agent: Googlebot-Mobile
Allow: /

User-agent: Alexibot
User-agent: Aqua_Products
User-agent: asterias
User-agent: b2w/0.1
User-agent: BackDoorBot/1.0
User-agent: BlowFish/1.0
User-agent: Bookmark search tool
User-agent: BotALot
User-agent: BotRightHere
User-agent: BuiltBotTough
User-agent: BunnySlippers
User-agent: CheeseBot
User-agent: CherryPicker
User-agent: CherryPickerElite/1.0
User-agent: CherryPickerSE/1.0
User-agent: Copernic
User-agent: CopyRightCheck
User-agent: cosmos
User-agent: Crescent Internet ToolPak HTTP OLE Control v.1.0
User-agent: Crescent
User-agent: DittoSpyder
User-agent: EmailCollector
User-agent: EmailSiphon
User-agent: EmailWolf
User-agent: EroCrawler
User-agent: ExtractorPro
User-agent: FairAd Client
User-agent: Flaming AttackBot
User-agent: Foobot
User-agent: Gaisbot
User-agent: GetRight/4.2
User-agent: Harvest/1.5
User-agent: hloader
User-agent: httplib
User-agent: HTTrack 3.0
User-agent: humanlinks
User-agent: InfoNaviRobot
User-agent: Iron33/1.0.2
User-agent: JennyBot
User-agent: Kenjin Spider
User-agent: Keyword Density/0.9
User-agent: larbin
User-agent: LexiBot
User-agent: libWeb/clsHTTP
User-agent: LinkextractorPro
User-agent: LinkScan/8.1a Unix
User-agent: LinkWalker
User-agent: LNSpiderguy
User-agent: lwp-trivial/1.34
User-agent: lwp-trivial
User-agent: Mata Hari
User-agent: Microsoft URL Control – 5.01.4511
User-agent: Microsoft URL Control – 6.00.8169
User-agent: Microsoft URL Control
User-agent: MIIxpc/4.2
User-agent: MIIxpc
User-agent: Mister PiX
User-agent: moget/2.1
User-agent: moget
User-agent: Mozilla/4.0 (compatible; BullsEye; Windows 95)
User-agent: MSIECrawler
User-agent: NetAnts
User-agent: NICErsPRO
User-agent: Offline Explorer
User-agent: Openbot
User-agent: Openfind data gatherer
User-agent: Openfind
User-agent: Oracle Ultra Search
User-agent: PerMan
User-agent: ProPowerBot/2.14
User-agent: ProWebWalker
User-agent: psbot
User-agent: Python-urllib
User-agent: QueryN Metasearch
User-agent: Radiation Retriever 1.1
User-agent: RepoMonkey Bait & Tackle/v1.01
User-agent: RepoMonkey
User-agent: RMA
User-agent: searchpreview
User-agent: SiteSnagger
User-agent: SpankBot
User-agent: spanner
User-agent: suzuran
User-agent: Szukacz/1.4
User-agent: Teleport
User-agent: TeleportPro
User-agent: Telesoft
User-agent: The Intraformant
User-agent: TheNomad
User-agent: TightTwatBot
User-agent: toCrawl/UrlDispatcher
User-agent: True_Robot/1.0
User-agent: True_Robot
User-agent: turingos
User-agent: TurnitinBot/1.5
User-agent: TurnitinBot
User-agent: URL Control
User-agent: URL_Spider_Pro
User-agent: URLy Warning
User-agent: VCI WebViewer VCI WebViewer Win32
User-agent: VCI
User-agent: Web Image Collector
User-agent: WebAuto
User-agent: WebBandit/3.50
User-agent: WebBandit
User-agent: WebCapture 2.0
User-agent: WebCopier v.2.2
User-agent: WebCopier v3.2a
User-agent: WebCopier
User-agent: WebEnhancer
User-agent: WebSauger
User-agent: Website Quester
User-agent: Webster Pro
User-agent: WebStripper
User-agent: WebZip/4.0
User-agent: WebZIP/4.21
User-agent: WebZIP/5.0
User-agent: WebZip
User-agent: Wget/1.5.3
User-agent: Wget/1.6
User-agent: Wget
User-agent: wget
User-agent: WWW-Collector-E
User-agent: Xenu’s Link Sleuth 1.1c
User-agent: Xenu’s
User-agent: Zeus 32297 Webster Pro V2.9 Win32
User-agent: Zeus Link Scout
User-agent: Zeus
Disallow: /

robots2

  • Ga na het opslaan van je Robots.txt naar je link om te kijken of alles er staat zoals http://www.jouwebsiteurl.nl/robots.txt.

 

Nu heb je een Zoekmachine Geoptimaliseerde Robots.txt gemaakt en zullen er geen slechte links en geen links geïndexeerd worden die jij niet wilt als er links geïndexeerd zijn die je niet wilt hebben dan kan je deze verwijderen via je Google Webmaster Tools. Dit zal ik binnenkort bespreken hoe dat moet! Heb je hier iets op aan te merken of te vragen stel ze dan gerust hieronder als reactie.