Veelgestelde Vragen

Op deze pagina treft u de antwoorden op veelgestelde vragen over het shoppen, bestellen en betalen bij MtSystems.nl. Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan gerust contact op door gebruik te maken van het contactformulier.

Winkelen bij MtSystems.nl

Kan ik tips ter verbetering van jullie assortiment doorgeven?

MtSystems.nl staat altijd open voor tips en ideeën ter verbetering en uitbreiding van ons assortiment. U kunt per e-mail contact met ons opnemen.

Ik zoek een product dat jullie niet in het assortiment hebben.

In dat geval kunt u het beste zo veel mogelijk relevante informatie versturen via onze contact pagina. Wij proberen dit product dan voor u op te vragen.

Bestellen

Hoe vind ik snel producten?

Op onze website kunt u op verschillende manieren de producten vinden die u zoekt. In de Webshop kunt u producten zoeken via het zoekvenster of door te filteren op merk, productcategorie, besturingssysteem, processor, prijsklasse en diverse andere kenmerken.

Hebben jullie producten op voorraad?

Ja, meeste producten zijn voorraadhoudend. Het merendeel (ongeveer 80%) van ons assortiment is direct uit voorraad leverbaar. Op iedere productpagina wordt de voorraadstatus aangegeven. Mocht iets niet op voorraad zijn dan is het vaak nog bij onze leverancier en kunnen we het binnen 3 dagen bezorgen.

Hoe plaats ik een bestelling op MtSystems.nl?

Hebt u een of meer artikelen gevonden die u wilt bestellen, dan kunt u die in uw winkelmandje plaatsen. U doet dit door bij het betreffende product te klikken op de knop ‘In winkelmand’, die rechts naast de foto van het product staat. U kunt vervolgens uw bestelling afronden of verder winkelen. Als u verder gaat winkelen en u wilt terug naar de winkelwagen, dan kunt u rechtsboven op de knop ‘Winkelmand’ klikken.

Wilt u de bestelling afronden, dan kunt u na het invoeren van een eventuele kortingscode doorgaan naar afrekenen. Meer informatie over het betalen vindt u onder het kopje ‘De betaalmogelijkheden’.

Kortingscode toepassen?

MtSystems.nl deelt soms kortingscodes uit, waarmee u korting kunt krijgen op uw product. Dit gebeurt niet vaak daar wij al scherpe prijzen hanteren. Deze kortingscode kunt u in het scherm invoeren van uw winkelwagen en zal vervolgens worden verrekend in het totaalbedrag.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Ook na de bevestiging van uw bestelling heeft u de mogelijkheid de bestelling te wijzigen of te annuleren. Neem contact op en wellicht kunnen wij het product nog uit de bestelling verwijderen of annuleren. De sales afdeling past de order zoals gewenst aan. Daarnaast heeft u een zichttermijn van 30 dagen. Zie de de Garantie & Retour pagina voor meer informatie.

Ik heb mijn factuur nog niet ontvangen.

Wij versturen onze facturen bij de order controleer daarom goed de verpakking. Wanneer u geen factuur ontvangen hebt, kunt u deze opvragen via de contact pagina.

Ik wilde een product gaan bestellen maar dit is opeens duurder.

Het kan inderdaad voorkomen dat een product goedkoper op onze website heeft gestaan. Doorgaans heeft dit te maken met het feit dat onze leverancier de inkoopprijs heeft verhoogd.

Er staat op de pagina dat het product uit het assortiment is. Kan ik het dan nog bestellen?

Helaas betekent dit dat het product bij ons niet meer leverbaar is. Onze helpdesk informeert u graag over een vergelijkbaar alternatief.

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Bij verzending van uw bestelling zijn er de volgende mogelijkheden: iDeal, Bankcontant, Paypal (creditcard), Maestro, vooruit per bank overmaken. Zie voor meer informatie de Betalenmethoden pagina.

Ik heb de verkeerde bank gekozen bij het betalen en nu kan ik mijn bestelling niet afronden.

Wanneer uw betaling misgaat, zullen wij u via e-mail een link toesturen waarmee u uw betaling alsnog kunt uitvoeren. Deze zal hoogstwaarschijnlijk snel in uw mailbox aankomen of daar zelfs al te vinden zijn.

Betaling is niet gelukt wat nu?

Mocht de betaling niet gelukt zijn, via overschrijving wacht dan tot de betalingslink binnen 30 minuten in uw mailbox verschijnt. Heeft u de mail nog niet ontvangen, controleer dan uw Spam-map. neem anders contact op.
Via Andere betaalmethode controleer uw winkelwagen is deze nog gevuld dan kunt u een 2e poging uitvoeren en betalen u behoud het zelfde order nummer, is uw winkelwagen leeg dan is uw bestelling geannuleerd en kunt u opnieuw bestellen of contact opnemen om uw winkelwagen opnieuw te activeren.

Kan ik op achteraf betalen/op rekening kopen?

Op dit moment is dat nog niet mogelijk.

Verzenden & Bezorgen

Hoe werkt het verzenden van mijn bestelling?

Wij bezorgen onze producten in heel Nederland en in het buitenland. Bestellingen worden bezorgd op dinsdag t/m zaterdag; bezorgen op zon-, maan- en feestdagen is helaas niet mogelijk. De bezorgtijden zijn tussen 09.00 en 18.00 uur. In drukke perioden, zoals bijvoorbeeld rond de feestdagen, kan het voorkomen dat uw product ‘s avonds wordt bezorgd.

Bestelt u het product voor 16:00 uur, dan wordt het (indien op voorraad) de volgende werkdag geleverd.
U kunt het verloop van uw bestelling volgen door te klikken op ‘Traceer je bestelling’, helemaal bovenaan de website of in de Track & Trace mail die u van ons ontvangt.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven € €100,- betaalt u geen verzendkosten (Internationale bezorging is €9,95).
Bij bestellingen onder € €100,- incl. btw zijn de verzendkosten € €3,95.

Hoe werkt Pakje Gemak?

Op het moment dat u bij MtSystems.nl een bestelling plaatst, kunt u bij verzendmethoden voor de verzendoptie PakjeGemakje kiezen. Deze service maakt het mogelijk zelf aan te geven waar uw pakket wordt afgeleverd. Niet op uw thuisadres, maar op één van de afhaalpunten in Nederland. Dit kan een vestiging van PostNL, maar ook bij een winkel bij u om de hoek zijn. Op basis van postcode, plaatsnaam of regio toont PostNL Pakketservice de dichtstbijzijnde locaties, inclusief openingstijden. Met PakjeGemakje kunt u dus voorkomen dat u niet thuis bent wanneer uw bestelling wordt geleverd. U kunt het pakket dan gewoon ophalen bij de door u geselecteerde locatie!

Wat is de levertijd?

Bestelt u het product voor 16.00 uur, dan wordt het (indien op voorraad) de volgende werkdag geleverd. Zie ook de ‘Algemene Voorwaarden’.

Garantie & Retouren

Heb ik garantie op de bestelde producten?

Indien MtSystems.nl producten aan de afnemer levert, is MtSystems.nl nimmer tot een verdergaande garantie ten opzichte van de afnemer gehouden dan waarop MtSystems.nl ten opzichte van haar toeleverancier aanspraak kan maken.

Fabrieksgarantietermijn is 12 maanden.
Reclamaties wegens uiterlijk waarneembare gebreken moeten conform de contractvoorwaarden, doch uiterlijk binnen 10 (tien) werkdagen na ontvangst van de goederen door de opdrachtgever schriftelijk worden ingediend. Reclamaties welke door MtSystems.nl na het verstrijken van deze termijn worden ontvangen, behoeven niet door MtSystems.nl in behandeling te worden genomen.

Hoe kan ik producten terugsturen of herroepen?

U kunt deze op eigen kosten naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Door een aanvraag te doen op onze retour pagina kunt u uw retour aanvragen en word deze in behandeling genomen. Onze RMA-afdeling zal uw retour dan verder voor u afhandelen.

Contact

Wat zijn de contactgegevens van MtSystems.nl?

Onze volledige contactinformatie vindt u op de contactpagina.

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Heeft u een mediaspeler gekocht en presteert deze niet (meer) goed? Geef uw klacht aan ons door via uw eigen ondersteunings-portal en wij kijken samen met u naar een goede oplossing. Voor alle overige klachten kunt u contact opnemen door gebruik te maken van het contactformulier.